Dag 11

27 november 2019 - Aurora, Suriname

Dorpswandeling&voetbaltoernooi

Vanochtend vroeg opgestaan. Voor we zelf konden ontbijten mochten we de aapjes eten geven. De apen kwamen erg dichtbij waardoor ze de bananen uit je handen konden pakken. Daarna zijn we een dorpswandeling gaan maken in Aurora. De mensen die hier  wonen zijn nakomelingen van de gevluchten slaven. Ze noemen ze ook wel Marrons. Ze hebben ongeveer 2000 inwoners. De leider van dit dorpje noemen ze een kapitein. We hebben verschillende soorten huisjes gezien. Ook hebben we daarna even lekker kunnen zwemmen. Even afkoelen voordat we aan de bak moesten met de dorpsbewoners om te voetballen. Wij studenten waren met twee teams en zijn om het kwartier gewisseld. Zodat we wat rust hadden met die hitte. De Surinamers hadden dit niet nodig. Zij hebben de gehele wedstrijd door gevoetbald. De eindstand was 4-1. Wij hadden 1x gescoord en 3x raden wie dit was?! Juist; that’s me!

Vanavond hebben we een culturele avond gehad, er kwamen mensen van dit dorpje hier die muziek kwamen maken en kwamen dansen.

Nu vroeg slapen, morgen moeten we vroeg op omdat we weer les gaan geven op een aantal scholen hier.

Tot snel, foto’s volgen nog!

Liefs,

Melanie

Aapje voerenUitzicht AnaulaVolkslied zingenAapjes voeren

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rosalie: