Dag 12&13

29 november 2019 - Aurora, Suriname

Onderwijs in Suriname

In de ochtend moesten we vroeg opstaan, dus dit keer helaas geen aapjes gevoerd. We hebben vroeg ontbeten en zijn vervolgens met de boot naar Aurora gegaan. Hier stond ik samen met 3 andere studenten op een openbare basisschool. We stonden in groep 8, maar wanneer je hier rond keek leken het leerlingen van de middelbare school. Uiteindelijk zaten er dus leerling van 15 jaar in deze groep. Deze leerlingen volgde ook het ‘standaard’ programma van groep 8. Nadat ze een gebed hadden gedaan mochten wij ons even voorstellen. De leerlingen deden ook een rondje met de namen, natuurlijk konden we deze namen niet onthouden. Wel mooi om te zien hoeveel diversiteit er in de groep zit. We hebben een aantal energizers met ze gedaan. Grappig om te zien dat ze dit eigenlijk nooit doen. De spullen die we hiervoor hebben gebruikt hebben we dan ook in de groep gelaten zodat ze dit eventueel zelf ook nog eens kunnen doen. Nadat we onverwachts nog een tekenles mochten geven hebben we de dag hier fijn afgesloten. De leerkracht stond open voor vragen en gaf ons de ruimte om te doen wat we graag zouden willen. Daarna zijn we weer met de boot terug gegaan naar Anaula. Hier konden we lekker in het zwembad duiken. Om de middag af te sluiten gingen we vissen. Daarna zouden we kaaimannen gaan spotten, ik wilde me gaan omkleden tot ik me niet goed voelde. Ik ben in de kamer gebleven en maar goed ook. Werd erg ziek en alles kwam eruit (waarschijnlijk voedselvergiftiging). Gelukkig zijn er lieve meiden mee die de hele avond en nacht voor me hebben gezorgd. In de ochtend voelde ik me nog steeds niet 100% maar heb er alles aan gedaan om mee te kunnen reizen naar Paramaribo. Deze reis is goed verlopen. Eten had ik nog niet echt gedaan dus toen we hier aankwamen even lekker gedoucht en meegegaan om te eten. Dit beviel nog niet zo goed dus lekker vroeg bedje in gegaan. Helaas de stap avond over moeten slaan. Wel goed geslapen en nu weer klaar voor een nieuwe dag.

Genieten van de laatste volle dag in Suriname.

Liefs,

Melanie

Groep 8 openbare basisschool Aurora

Lesgeven Aurora

Visjes vangen

1. Renate:
    29 november 2019
    Nou gelukkig dat er zo lieve mensen zijn die jou goed hebben verzorgd😍😍gelukkig dat het reizen ook goed ging en dat het nu weer een stuk beter gaat dus geniet nog allemaal van de laatste dagen in Paramaribo en zondag weer lekker thuis😘😘😘
  2. Wietske:
    10 januari 2020
    Hallo Melanie,
    Ik heb een boek van mijn reis besteld en tot mijn grote schrik heb ik dus een boek over jouw reis in Suriname in mijn brievenbus gevonden... Sorry dat ik er even in gekeken heb maar zo kon ik je tenminste vinden. Kan het zijn dat jij mijn boek hebt ontvangen? Ik heb inmiddels gemaild met reisdrukker.nl maar het kan dagen duren voor ze reageren zegt hun informatie en een telefoonnummer kon ik niet vinden.
  3. Melanie Bisschops:
    10 januari 2020