Dag 7

23 november 2019 - Nickerie, Suriname

Basisschool bezoeken in Suriname

We zijn vandaag naar verschillende scholen geweest om les te geven. Ik ben met een aantal andere studenten naar de Sint Clara school geweest (katholieke school). Hier ben ik geweest met Femke, Denise, Manon, Eva en Isa. We waren vanaf 7:45 ongeveer op de school. Daar aangekomen was er een ontzettend lieve directrice die ons opving. Deze school heeft een van de betere scores in Suriname. Om 8:00 begint het gebed. Het was een andere dag omdat maandag de onafhankelijkheidsdag is. Dan zijn ze vrij. Vandaag hadden ze geen schooluniform aan en waren ze netjes/ feestelijk gekleed. We zijn met 3 tegelijkertijd in een klas gegaan. We mochten alle tijd gebruiken die we nodig hadden. Zo hebben we brieven teruggeschreven naar mijn groep kinderen in Nederland. We hebben een aantal energizers gedaan. Wat mij opviel is dat de samenwerking tussen de leerlingen verbazingwekkend goed ging. Wat me opviel tijdens de reken les was dat de leerkracht erg klassikaal bezig was en niet zag welke kinderen het wel al begrepen en welke niet. Na even in groep 6 te zijn geweest gingen we naar groep 1. Deze leerkracht was heel erg open en heel blij dat we er waren. Hier hebben we ook erg leuke dingen gedaan. De kinderen mochten om 10:30 ongeveer rijst/ bami eten. Daarna begon het feest en werd er geen les meer gegeven. We zijn om 11:15 opgehaald en zijn daarna aan de reis begonnen naar Paramaribo. Nu in het hotel waar we 2 nachten slapen. We gaan zometeen nog wat eten en drinken en morgen een lekkere vrije dag.

Tot snel weer!

“Juf, wat betekent dit?”Post terugschrijven naar NederlandGroep 1 bezoek op de Sint Clara schoolPost van NederlandOp de foto met de directrice

1. Daan:
    ❤️❤️
  2. Stefanie:
    Wat mooi Melanie!!
  3. Renate:
    23 november 2019
    Nou dat ziet er super leuk en gezellig uit mooie ervaring om het eens anders nee te maken👍👍😍😍😍